Fakultná nemocnica s poliklinikou Žilina má zavedený a certifikovaný systém manažérstva kvality podľa normy EN ISO 9001 od roku 2010.
Predmetom certifikácie je: Poskytovanie špecializovanej ambulantnej a ústavnej starostlivosti, jednodňovej zdravotnej starostlivosti, stacionárov, spoločných vyšetrovacích a liečebných zložiek, lekárskej starostlivosti.
Certifikát systému manažérstva kvality
Poslanie nemocnice
Poslaním FNsP Žilina je poskytovať kvalitnú zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou. Dosahovať vysokú spokojnosť a bezpečnosť našich klientov/pacientov, zaisťovať dobrú povesť. Robiť správne veci správne.
Našimi hlavnými cieľmi je:
- uspokojovanie základných, nadštandardných zdravotných potrieb a očakávaní našich klientov/pacientov,
- bezpečnosť pacienta/klienta, zamestnanca a prostredia,
- riadenie rozvoja, stability a cieľavedomého budovania pracovnej spokojnosti ľudských zdrojov.
Vízia
Fakultná nemocnica s dobrým kreditom, podložená dlhodobou tradíciou a skúsenosťami zdravotníckych a nezdravotníckych odborníkov, schopná uspokojovať všetkých klientov/pacientov i tých najnáročnejších, rešpektovať každého ako osobnosť, schopná trvale zlepšovať bezpečnosť klientov/pacientov, zamestnancov, kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti, služieb súvisiacich s ňou.
Politika kvality
Neustále zlepšovanie kvality a bezpečnosti poskytovanej zdravotnej starostlivosti, liečebných procedúr a bezpečnosti prostredia pozostáva z nasledujúcich téz:
- dodržiavania a uplatňovania Charty práv pacientov, platných právnych predpisov, noriem súvisiacich s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou a službami súvisiacimi s ňou, bezpečnosťou pacienta/klienta, zamestnanca, prostredia a ostatných súvisiacich aplikovaných požiadaviek,
- vytvárania podmienok pre trvalé zvyšovanie odbornosti zamestnancov v oblasti procesov prebiehajúcich v našom zdravotníckom zariadení, vrátane trvalého zlepšovania kvality,
- stimulovania motivácie, spokojnosti a výkonov zamestnancov vhodným pracovným prostredím, aby mohli osobným príkladom a dobrou informovanosťou byť prínosom k skvalitneniu systému, práce a minimalizovaniu možnosti vzniku nežiaducich udalostí,
- udržiavania spätnej väzby medzi zdravotníckym zariadením a zainteresovanými stranami a monitorovania aktuálnych potrieb a očakávaní týchto strán,
- dodržiavania pravidiel prístupu k informáciám, pravidelného vyhodnocovania rizík súvisiacich s prevádzkovaním informačných systémov v súlade so Zákonom č.18/2018 Z. z o ochrane osobných údajov a o zmene niektorých zákonov,
- monitorovania dodržiavania opatrení súvisiacich s rizikami špecifikovanými v Katalógu rizík FNsP,
- využívania informačných technológii na dosahovanie zákazníkom požadovanej kvality v čo najkratšom čase, udržiavania, prípadne obnove alebo modernizácii prístrojového vybavenia v súlade s platnými právnymi normami,
- priebežného monitorovania spokojnosti, požiadaviek a očakávaní našich pacientov/klientov,
- budovania školiacich pracovísk a neskôr kliník s vysoko odborným a ľudským potenciálom.